„Pszczółka” uczy dzieci przedsiębiorczości

W ramach projektu „Przedsiębiorcze dzieciaki” uczniowie Szkoły Podstawowej nr 3 w Lublinie odwiedzili Fabrykę Cukierków „Pszczółka”. Podczas spotkania dzieci dowiedziały się jak powstają cukierki, które smaki są najpopularniejsze. Uczniowie mieli także wiele pytań dotyczących m.in. nazwy firmy, rodzajów cukierków, sposobów pakowania, ułożenia cukierków na półkach, reklamy. Wzięli udział w quizie, który dotyczył wiedzy o „Pszczółce”. Była również degustacja produktów.

 

– Jest to bardzo inspirująca inicjatywa, dlatego cieszymy się, że mogliśmy zostać partnerem akcji i pokazać uczniom jak pracujemy w naszej fabryce i jakie wyznajemy wartości. Bo sukces to ciężka praca i edukacja. Mam nadzieję, że takie spotkania przyczyniają się do propagowania wśród młodych ludzi kultury przedsiębiorczości i kreatywności – mówi Aleksander Batorski, Prezes Zarządu Fabryki Cukierków „Pszczółka” sp. z o.o.

„Przedsiębiorcze dzieciaki” to projekt o tematyce rozwoju gospodarczego Lublina i edukacji przedsiębiorczości. Ma on na celu włączenie uczniów w realizację projektów we współpracy z firmami przy jednoczesnym wsparciu wykwalifikowanej kadry z uczelni wyższych. Organizatorzy akcji – Urząd Miasta Lublin i Wydział Pedagogiki i Psychologii UMCS – chcą zainspirować dzieci do rozwijania zainteresowań, pasji oraz twórczego myślenia.

Na potrzeby zajęć z dziećmi wykorzystana została postać biznesowego Koziołka, który towarzyszy dzieciom. W projekcie bierze udział ok. 200 uczniów w wieku 6-10 lat z lubelskich szkół podstawowych. Inicjatywa „Przedsiębiorcze dzieciaki” ma charakter pilotażowy, a jej praktycznym efektem będzie publikacja metodyczna dla nauczycieli, dotycząca problematyki przedsiębiorczości wśród dzieci.