Fabryka Cukierków „Pszczółka” Sp. z o.o. ogłasza aukcję (licytację) w dniu 22 maja 2023 r. na sprzedaż Kotła Parowego Viessmann Vitomax 200 HS rok produkcji 2011 znajdującego się w Lublinie przy ul. Krochmalnej 13i
1. ORGANIZATOR I PRZEDMIOT AUKCJI
1.1. Organizatorem aukcji jest Fabryka Cukierków „Pszczółka” Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie, ul. Ludwika Spiessa 7, 20-270 Lublin, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Lublin-Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000370450, NIP 946-261-66-22, REGON 060698643, BDO: 000021274, kapitał zakładowy 170.235.384,00 zł która oświadcza,
że na podstawie art. 4c ustawy o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom
w transakcjach handlowych z dnia 8 marca 2013 r. jest dużym przedsiębiorcą
w rozumieniu Rozporządzenia Komisji (UE) Nr 651/2014 z 17.06.2014 r. uznające niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu
art. 107 i 108 Traktatu (Dz.U.I. 187 z 26.06.2014 r.) (dalej: „Organizator Aukcji”
lub „Spółka”).
1.2. Przedmiotem aukcji kocioł parowy firmy Viessmann Vitomax 200-HS o numerze fabrycznym 7199091100001.105 wyposażony w palnik gazowy na gaz ziemny GZ50 firmy Riello typ RS 100/M TC o mocy nominalnej 700-1340 kW, automatykę kotła, zbiornik kondensatu oraz pompy obiegowe (2 szt.) firmy Grundfos typ CR1-27 o wydajności 1,8m³/h, rok produkcji kotła 2011 (dane techniczne: najwyższe ciśnienie dopuszczalne 10bar, maksymalna wydajność pary 1,4 t/h, całkowita pojemność 2,96/2,31 m³ oraz ciśnienie próbne 18,5 bar) z osprzętem kotła zabezpieczającym przed wzrostem ciśnienia powyżej dopuszczalnego, osprzętem zabezpieczającym przed wzrostem temperatury powyżej dopuszczalnej, zabezpieczeniem przed spadkiem poziomu wody oraz spadkiem natężenia przepływu wody zasilającej poniżej minimalnego zainstalowany w Lublinie pod adresem ul. Krochmalna 13i. Kocioł był eksploatowany do 27.08.2018 r. tj. do dnia wygaśnięcia decyzji wydanej przez Prezesa Urzędu Dozoru Technicznego, od tej daty jest wyłączony z eksploatacji i wyrejestrowany, nie posiada aktualnego badania technicznego a Spółka nie jest w stanie ocenić jego stanu technicznego.
1.3. Organizator Aukcji oświadcza, że przedmiot aukcji określony w ust.1.2 wymaga demontażu. Nabywca zobowiązany będzie do demontażu oraz załadunku
i transportu na własny koszt i ryzyko przedmiotu aukcji z zachowaniem przepisów ppoż. i bhp.
2. WYMAGANIA DOTYCZĄCE OFERENTÓW
2.1. Do aukcji mogą przystąpić:
2.1.1. osoby fizyczne,
2.1.2. osoby prawne,
2.1.3. jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, którym ustawa przyznaje zdolność prawną.
2.2. W aukcji jako oferenci nie mogą uczestniczyć:
2.2.1. Członkowie Zarządu i Rady Nadzorczej Spółki,
2.2.2. osoby, którym powierzono wykonanie czynności związanych z przeprowadzeniem aukcji,
2.2.3. małżonek, dzieci, rodzice i rodzeństwo osób, wymienionych w punktach 2.2.1. i 2.2.2. powyżej,
2.2.4. osoby, które pozostają z prowadzącym aukcję, w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do bezstronności prowadzącego aukcję.
3. WARUNKI AUKCJI
3.1. Licytacja odbędzie się w Lublinie, przy ul. Ludwika Spiessa 7, 20-270 w dniu
22 maja 2023 r. o godzinie 10:30 Osoby uczestniczące w licytacji są zobowiązane do przestrzegania wymogów wynikających z przepisów prawa oraz zasad obowiązujących u Organizatora Aukcji mających na celu zapobieżenie epidemii wirusa SARS-COV 2 obowiązujących w dniu aukcji.
3.2. Przedmiot aukcji można obejrzeć w dni powszednie w godz. od 8:00 – do 14:00
w okresie od dnia publikacji niniejszego ogłoszenia do dnia poprzedzającego aukcję, po uprzednim uzgodnieniu terminu wizyty pod numerem telefonu 785 880 929. Osoby dokonujące wizji lokalnej są zobowiązane do przestrzegania wymogów wynikających z przepisów prawa oraz zasad obowiązujących u Organizatora Aukcji mających na celu zapobieżenie epidemii wirusa SARS-COV 2 obowiązujących w dniu wizji lokalnej.
3.3. Cena wywoławcza wynosi 123.000,00 (słownie: sto dwadzieścia trzy tysiące 00/100) złotych netto, powiększonej o podatek VAT wg stawki 23 %.
3.4. Minimalna wysokość postąpienia wynosi 1.000,00 zł.
3.5. Wadium wynosi 10 % ceny wywoławczej, tj. 12.300,00 (słownie: dwanaście tysięcy trzysta 00/100 ) złotych i może być wniesione w formie pieniężnej przelewem albo w formie gwarancji bankowej pisemnej – poprzez przedłożenie oryginału dokumentu obejmującego gwarancję lub w postaci komunikatu SWIFT – poprzez przedłożenie wydruku tego komunikatu skierowanego do Banku prowadzącego rachunek bankowy Spółki wskazany przez Organizatora Aukcji.
3.6. Wadialna gwarancja bankowa powinna zawierać niezbędne elementy tj. określenie wierzytelności, określenie Beneficjenta, bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie Banku – Gwaranta do wypłacenia na pierwsze żądanie Beneficjenta kwoty pieniężnej odpowiadającej kwocie wadium, warunki zapłaty i dokumenty jakie Beneficjent powinien załączyć do żądania zapłaty. Gwarancja bankowa powinna zawierać w szczególności:
3.6.1. informację, że Bank dokona wypłaty gwarantowanej kwoty w przypadku gdy:
3.6.1.1. żaden z uczestników aukcji nie zaoferował ceny wywoławczej lub
3.6.1.2. Oferent pomimo udzielenia mu przybicia nie przystąpił do zawarcia umowy sprzedaży przedmiotu aukcji lub
3.6.1.3. Oferent pomimo udzielenia mu przybicia nie uiścił w wymaganym terminie ceny nabycia przedmiotu aukcji lub
3.6.1.4. zawarcie umowy sprzedaży stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Oferenta
3.6.2. informację, że gwarancja obowiązuje nie krócej niż do dnia 22 sierpnia 2023 r.
3.7. Gwarancja Bankowa w zakresie spełnienia warunków wskazanych w pkt 3.6. podlega zatwierdzeniu przez Organizatora Aukcji.
3.8. Warunkiem przystąpienia do aukcji jest wniesienie wadium w terminie wskazanym w pkt 4.1. Za datę wniesienia wadium uważa się dzień wpływu kwoty wadium na wskazany rachunek bankowy albo dzień doręczenia gwarancji bankowej na wskazany w pkt 4.1. adres.
3.9. Wadium złożone przez oferentów, których oferty nie zostaną wybrane, zostanie zwrócone w terminie do 7 dni roboczych po dokonaniu wyboru oferty, zamknięciu aukcji bez wyboru oferty lub unieważnieniu aukcji, z zastrzeżeniem pkt 3.11.
3.10. Wadium w formie pieniężnej złożone przez nabywcę zostanie zaliczone na poczet ceny nabycia. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji bankowej zostanie ona zwrócona w terminie do 7 dni roboczych po zapłaceniu ceny nabycia.
3.11. Wadium przepada na rzecz Spółki, jeżeli żaden z uczestników aukcji nie zaoferuje ceny wywoławczej. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji bankowej Spółka wystąpi do Banku, który wystawił gwarancję, z żądaniem zapłaty sumy gwarancyjnej.
3.12. Wadium przepada na rzecz Spółki, jeżeli oferent, którego oferta zostanie wybrana, nie przystąpi do zawarcia umowy sprzedaży. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji bankowej Spółka wystąpi do Banku, który wystawił gwarancję, z żądaniem zapłaty sumy gwarancyjnej.
3.13. Wadium przepada na rzecz Spółki również w przypadku, gdy nabywca w wymaganym terminie nie uiści ceny nabycia. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji bankowej Spółka wystąpi do Banku, który wystawił gwarancję, z żądaniem zapłaty sumy gwarancyjnej.
3.14. Warunkiem przystąpienia do aukcji jest także złożenie wymaganych niniejszym ogłoszeniem oświadczeń i dokumentów.
3.15. Aukcję wygrywa oferent, który w licytacji zaoferował najwyższą cenę.
3.16. Nabywca będzie zobowiązany do zapłaty ceny nabycia na rachunek bankowy wskazany przez Spółkę, cena nabycia powinna zostać zapłacona najpóźniej na dzień przed odbiorem przedmiotu sprzedaży.
3.17. Nabywca, który w wymaganym terminie nie uiści ceny nabycia, traci prawa wynikające z przybicia oraz złożone wadium.
3.18. Wydanie przedmiotu sprzedaży nabywcy nastąpi niezwłocznie po zapłaceniu ceny nabycia oraz zawarciu umowy sprzedaży.
3.19. Fabryce Cukierków „Pszczółka” Sp. z o.o. przysługuje prawo zamknięcia aukcji bez wyboru oferty, bez podania przyczyny, z zastrzeżeniem pkt 3.9. i 3.11.
3.20. Fabryce Cukierków „Pszczółka” Sp. z o.o. przysługuje prawo unieważnienia aukcji bez podania przyczyny, z zastrzeżeniem pkt 3.9.
3.21. Fabryce Cukierków „Pszczółka” Sp. z o.o. przysługuje prawo zmiany lub odwołania ogłoszenia, warunków aukcji, bez podania przyczyn, z zastrzeżeniem pkt 3.9.
3.22. Z tytułu niedopuszczenia do licytacji, niedokonania wyboru oferty, zamknięcia aukcji bez wyboru oferty lub unieważnienia aukcji, oferentowi nie przysługują żadne roszczenia przeciwko Fabryce Cukierków „Pszczółka” Sp. z o.o.
4. TERMIN ZŁOŻENIA WADIUM i WYMAGANIA DOTYCZĄCE PRZYSTĄPIENIA DO LICYTACJI
4.1. Oferent w terminie do dnia 17 maja 2023 r. zobowiązany jest do wpłaty wadium w formie pieniężnej na następujący numer rachunku bankowego Spółki 90 1130 1206 0028 9159 4420 0001 z dopiskiem w tytule przelewu „Wadium Kocioł parowy Lublin”. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji bankowej, gwarancja bankowa powinna zostać doręczona Spółce na adres siedziby Spółki (ul. Ludwika Spiessa 7, 20-270 Lublin) w terminie do dnia 12 maja 2023 r.
4.2. Przed licytacją oferent zobowiązany jest przedstawić Organizatorowi Aukcji:
4.2.1. aktualny wydruk informacji z Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG)
(w przypadku gdy oferent jest osobą prawną lub osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą),
4.2.2. oryginał pełnomocnictwa do reprezentowania uczestnika aukcji (jeżeli oferent działa poprzez pełnomocnika),
4.2.3. inne dokumenty potwierdzające tożsamość uczestnika lub jego pełnomocnika,
4.2.4. podpisane oświadczenie o zapoznaniu się ze stanem faktycznym i prawnym przedmiotu postępowania oraz warunkami aukcji wraz z oświadczeniem oferenta, że zobowiązuje się do dokonania demontażu, załadunku
i transportu przedmiotu postępowania, jak i realizacji prac porządkowych na własny koszt i ryzyko z zachowaniem przepisów ppoż., BHP oraz zgodnie z innymi przepisami powszechnie obowiązującego prawa – według wzoru załączonego do niniejszego ogłoszenia,
4.2.5. podpisane oświadczenie o braku powiązań osobowych i kapitałowych – według wzoru załączonego do niniejszego ogłoszenia,
4.2.6. podpisane oświadczenie o zapoznaniu się z „Klauzulą informacyjną dla Oferentów w związku z przetwarzaniem danych osobowych” – według wzoru załączonego do niniejszego ogłoszenia.
Dodatkowe informacje na temat stanu faktycznego i prawnego przedmiotu aukcji można uzyskać pod nr telefonu 785 880 929 lub 661 233 884, w dni od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:00.
2023.05.22. FCP zbycie kotła parowego ogłoszenie + oświadczenia