Fabryka Cukierków „Pszczółka” Sp. z o.o. ogłasza aukcję (licytację) w dniu 21 października 2024 r. na sprzedaż Kotła wodnego Viessmann Vitoplex 200 rok produkcji 2011 znajdującego się w Lublinie przy ul. Krochmalnej 13i
1. ORGANIZATOR I PRZEDMIOT AUKCJI
1.1. Organizatorem aukcji jest Fabryka Cukierków „Pszczółka” Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie, ul. Ludwika Spiessa 7, 20-270 Lublin, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Lublin-Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000370450, NIP 946-261-66-22, REGON 060698643, BDO: 000021274, kapitał zakładowy 215.235.384,00 zł która oświadcza, że na podstawie art. 4c ustawy o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych z dnia 8 marca 2013 r. jest dużym przedsiębiorcą w rozumieniu Rozporządzenia Komisji (UE) Nr 651/2014 z 17.06.2014 r. uznające niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz.U.I. 187 z 26.06.2014 r.) (dalej: „Organizator Aukcji” lub „Spółka”).
1.2. Przedmiotem aukcji jest kompletny kocioł wodny firmy Viessmann Vitoplex 200 SX2A z palnikiem gazowym Riello RS 190M, instalacjami wymienników ciepła i automatyką kotła, pojemnością 2510l ciśnieniem 6 bar, TS 110 ⁰C i numerze fabrycznym 7438489100057103. Przedmiot aukcji zainstalowany jest w Lublinie pod adresem ul. Krochmalna 13i. nosi ślady użytkowania, został wyłączony z eksploatacji w sezonie 2021/2022, nie posiada aktualnego badania technicznego a Spółka nie jest w stanie ocenić jego stanu technicznego.
1.3. Organizator Aukcji oświadcza, że przedmiot aukcji określony w ust.1.2 wymaga demontażu. Nabywca zobowiązany będzie do demontażu oraz załadunku i transportu na własny koszt i ryzyko przedmiotu aukcji z zachowaniem przepisów ppoż. i bhp.
2. WYMAGANIA DOTYCZĄCE OFERENTÓW
2.1. Do aukcji mogą przystąpić:
2.1.1. osoby fizyczne,
2.1.2. osoby prawne,
2.1.3. jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, którym ustawa przyznaje zdolność prawną.
2.2. W aukcji jako oferenci nie mogą uczestniczyć:
2.2.1. Członkowie Zarządu i Rady Nadzorczej Spółki,
2.2.2. osoby, którym powierzono wykonanie czynności związanych
z przeprowadzeniem aukcji,
2.2.3. małżonek, dzieci, rodzice i rodzeństwo osób, wymienionych w punktach 2.2.1. i 2.2.2. powyżej,
2.2.4. osoby, które pozostają z prowadzącym aukcję, w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do bezstronności prowadzącego aukcję.
3. WARUNKI AUKCJI
3.1. Licytacja odbędzie się w Lublinie, przy ul. Ludwika Spiessa 7, 20-270 w dniu 21 października 2024 r. o godzinie 12:00.
3.2. Przedmiot aukcji można obejrzeć w dni powszednie w godz. od 8:00 – do 14:00
w okresie od dnia publikacji niniejszego ogłoszenia do dnia poprzedzającego aukcję, po uprzednim uzgodnieniu terminu wizyty pod numerem telefonu 785 880 929.
3.3. Cena wywoławcza wynosi 97.500,00 (słownie: dziewięćdziesiąt siedem tysięcy pięćset 00/100) złotych netto, powiększonej o podatek VAT wg stawki 23 %.
3.4. Minimalna wysokość postąpienia wynosi 1.000,00 zł.
3.5. Wadium wynosi 10 % ceny wywoławczej, tj. 9 750,00 (słownie: dziewięć tysięcy siedemset pięćdziesiąt 00/100 ) złotych i może być wniesione w formie pieniężnej przelewem albo w formie gwarancji bankowej pisemnej – poprzez przedłożenie oryginału dokumentu obejmującego gwarancję lub w postaci komunikatu SWIFT – poprzez przedłożenie wydruku tego komunikatu skierowanego do Banku prowadzącego rachunek bankowy Spółki wskazany przez Organizatora Aukcji.
3.6. Wadialna gwarancja bankowa powinna zawierać niezbędne elementy tj. określenie wierzytelności, określenie Beneficjenta, bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie Banku – Gwaranta do wypłacenia na pierwsze żądanie Beneficjenta kwoty pieniężnej odpowiadającej kwocie wadium, warunki zapłaty i dokumenty jakie Beneficjent powinien załączyć do żądania zapłaty. Gwarancja bankowa powinna zawierać w szczególności:
3.6.1. informację, że Bank dokona wypłaty gwarantowanej kwoty w przypadku gdy:
3.6.1.1. żaden z uczestników aukcji nie zaoferował ceny wywoławczej lub
3.6.1.2. Oferent pomimo udzielenia mu przybicia nie przystąpił do zawarcia umowy sprzedaży przedmiotu aukcji lub
3.6.1.3. Oferent pomimo udzielenia mu przybicia nie uiścił w wymaganym terminie ceny nabycia przedmiotu aukcji lub
3.6.1.4. zawarcie umowy sprzedaży stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Oferenta
3.6.2. informację, że gwarancja obowiązuje nie krócej niż do dnia 21 stycznia 2025 r.
3.7. Gwarancja Bankowa w zakresie spełnienia warunków wskazanych w pkt 3.6. podlega zatwierdzeniu przez Organizatora Aukcji.
3.8. Warunkiem przystąpienia do aukcji jest wniesienie wadium w terminie wskazanym
w pkt 4.1. Za datę wniesienia wadium uważa się dzień wpływu kwoty wadium na wskazany rachunek bankowy albo dzień doręczenia gwarancji bankowej na wskazany w pkt 4.1. adres.
3.9. Wadium złożone przez oferentów, których oferty nie zostaną wybrane, zostanie zwrócone w terminie do 7 dni roboczych po dokonaniu wyboru oferty, zamknięciu aukcji bez wyboru oferty lub unieważnieniu aukcji, z zastrzeżeniem pkt 3.11.
3.10. Wadium w formie pieniężnej złożone przez nabywcę zostanie zaliczone na poczet ceny nabycia. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji bankowej zostanie ona zwrócona w terminie do 7 dni roboczych po zapłaceniu ceny nabycia.
3.11. Wadium przepada na rzecz Spółki, jeżeli żaden z uczestników aukcji nie zaoferuje ceny wywoławczej. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji bankowej Spółka wystąpi do Banku, który wystawił gwarancję, z żądaniem zapłaty sumy gwarancyjnej.
3.12. Wadium przepada na rzecz Spółki, jeżeli oferent, którego oferta zostanie wybrana, nie przystąpi do zawarcia umowy sprzedaży. W przypadku wniesienia wadium
w formie gwarancji bankowej Spółka wystąpi do Banku, który wystawił gwarancję,
z żądaniem zapłaty sumy gwarancyjnej.
3.13. Wadium przepada na rzecz Spółki również w przypadku, gdy nabywca
w wymaganym terminie nie uiści ceny nabycia. W przypadku wniesienia wadium
w formie gwarancji bankowej Spółka wystąpi do Banku, który wystawił gwarancję,
z żądaniem zapłaty sumy gwarancyjnej.
3.14. Warunkiem przystąpienia do aukcji jest także złożenie wymaganych niniejszym ogłoszeniem oświadczeń i dokumentów.
3.15. Aukcję wygrywa oferent, który w licytacji zaoferował najwyższą cenę.
3.16. Nabywca będzie zobowiązany do zapłaty ceny nabycia na rachunek bankowy wskazany przez Spółkę, cena nabycia powinna zostać zapłacona najpóźniej
na dzień przed odbiorem przedmiotu sprzedaży.
3.17. Nabywca, który w wymaganym terminie nie uiści ceny nabycia, traci prawa wynikające z przybicia oraz złożone wadium.
3.18. Wydanie przedmiotu sprzedaży nabywcy nastąpi niezwłocznie po zapłaceniu ceny nabycia oraz zawarciu umowy sprzedaży.
3.19. Fabryce Cukierków „Pszczółka” Sp. z o.o. przysługuje prawo zamknięcia aukcji bez wyboru oferty, bez podania przyczyny, z zastrzeżeniem pkt 3.9. i 3.11.
3.20. Fabryce Cukierków „Pszczółka” Sp. z o.o. przysługuje prawo unieważnienia aukcji bez podania przyczyny, z zastrzeżeniem pkt 3.9.
3.21. Fabryce Cukierków „Pszczółka” Sp. z o.o. przysługuje prawo zmiany lub odwołania ogłoszenia, warunków aukcji, bez podania przyczyn, z zastrzeżeniem pkt 3.9.
3.22. Z tytułu niedopuszczenia do licytacji, niedokonania wyboru oferty, zamknięcia aukcji bez wyboru oferty lub unieważnienia aukcji, oferentowi nie przysługują żadne roszczenia przeciwko Fabryce Cukierków „Pszczółka” Sp. z o.o.
4. TERMIN ZŁOŻENIA WADIUM i WYMAGANIA DOTYCZĄCE PRZYSTĄPIENIA DO LICYTACJI
4.1. Oferent w terminie do dnia 16 października 2024 r. zobowiązany jest do wpłaty wadium w formie pieniężnej na następujący numer rachunku bankowego Spółki
90 1130 1206 0028 9159 4420 0001 z dopiskiem w tytule przelewu „Wadium Kocioł wodny Lublin”. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji bankowej, gwarancja bankowa powinna zostać doręczona Spółce na adres siedziby Spółki
(ul. Ludwika Spiessa 7, 20-270 Lublin) w terminie do dnia 11 października 2024 r.
4.2. Przed licytacją oferent zobowiązany jest przedstawić Organizatorowi Aukcji:
4.2.1. aktualny wydruk informacji z Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG)
(w przypadku gdy oferent jest osobą prawną lub osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą),
4.2.2. oryginał pełnomocnictwa do reprezentowania uczestnika aukcji (jeżeli oferent działa poprzez pełnomocnika),
4.2.3. inne dokumenty potwierdzające tożsamość uczestnika lub jego pełnomocnika,
4.2.4. podpisane oświadczenie o zapoznaniu się ze stanem faktycznym i prawnym przedmiotu postępowania oraz warunkami aukcji wraz z oświadczeniem oferenta, że zobowiązuje się do dokonania demontażu, załadunku i transportu przedmiotu postępowania, jak i realizacji prac porządkowych na własny koszt i ryzyko z zachowaniem przepisów ppoż., BHP oraz zgodnie z innymi przepisami powszechnie obowiązującego prawa – według wzoru załączonego do niniejszego ogłoszenia,
4.2.5. podpisane oświadczenie o braku powiązań osobowych i kapitałowych – według wzoru załączonego do niniejszego ogłoszenia,
4.2.6. podpisane oświadczenie o zapoznaniu się z „Klauzulą informacyjną dla Oferentów w związku z przetwarzaniem danych osobowych” – według wzoru załączonego do niniejszego ogłoszenia.
5. Na podstawie art. 4b ustawy o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych z dnia 8 marca 2013 roku Spółka oświadcza, że jest dużym przedsiębiorcą
w rozumieniu Rozporządzenia Komisji (UE) Nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznające niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz.U. L 187 z 26.6.2014).
Dodatkowe informacje na temat stanu faktycznego i prawnego przedmiotu aukcji można uzyskać pod nr telefonu 785 880 929 lub 661 233 884, w dni od poniedziałku do piątku
w godzinach od 7:30 do 15:00.
Pliki do pobrania