28 lutego odbyła się debata poświęcona społecznej odpowiedzialności biznesu – „CSR z trzech perspektyw: dla firmy, dla organizacji, dla regionu”, która zorganizowana była przez obchodzący swoje pięciolecie Klub Odpowiedzialnego Biznesu. W dyskusji nad potrzebą brania pod uwagę potrzeb lokalnych społeczności w biznesowych strategiach wzięli także udział przedstawiciele m.in. IKEA Lublin, MKS Perła Lublin.
– Klienci zwracają uwagę, nie tylko na jakość produktów, ale coraz chętniej sięgają po wyroby firm, które realizują politykę społecznej odpowiedzialności biznesu. Także wśród przedsiębiorców wzrasta poczucie, że działania powinny być ukierunkowane na rzecz społeczeństwa i promowania dobrych praktyk. Dlatego „Pszczółka” stale szuka i angażuje się w nowe, interesujące projekty i inicjatywy – mówi Aleksander Batorski, Prezes Zarządu Fabryki Cukierków „Pszczółka” sp. z o.o.
Program CSR realizowany w lubelskiej fabryce cukierków dotyka różnych aspektów zaangażowania społecznego. Spółka m.in. od kilku lat jest partnerem strategicznym drużyny koszykarek „Pszczółka Polski Cukier AZS UMCS Lublin, grającej w najwyższej klasie rozgrywkowej w Polsce – Basket Liga Kobiet. Z kolei we współpracy z lubelskimi uczelniami i szkołami podstawowymi prowadzi projekt edukacyjny: „Pszczółka ratuje pszczoły dziko żyjące”. Projekt polega na stworzeniu miejsc, w których owady mogą żyć bezpiecznie, w szkołach w Lublinie oraz na terenie fabryki umieszczono specjalne hotele dla pszczół. W ramach tej inicjatywy odbywają się także warsztaty edukacyjne dla uczniów, podczas których mogą się dowiedzieć, dlaczego pszczoły i ich praca jest niezbędna dla ludzi i środowiska naturalnego. Wkrótce rusza kolejna edycja tej akcji.