Chiny, USA, Niemcy, Wielka Brytania, Azerbejdżan – to tylko kilka spośród krajów, do których lubelska Fabryka Cukierków „Pszczółka” eksportuje swoje wyroby. Sukcesy przedsiębiorstwa na zagranicznych rynkach doceniła kapituła konkursu „Orły Eksportu Województwa Lubelskiego”. Jury przyznało „Pszczółce” nagrody w dwóch kategoriach: „Eksportowy Produkt” oraz „Najlepszy Debiut w Eksporcie”.
Konkurs został zorganizowany przez dziennik „Rzeczpospolita”. Jego celem jest wyróżnienie firm, które w największym stopniu przyczyniają się do ożywienia polskiego eksportu. Uroczyste ogłoszenie wyników konkursu odbyło się 9 października 2015 roku w Lublinie.
– Czujemy się docenieni faktem, że jury postanowiło nagrodzić naszą firmę aż w dwóch kategoriach. Zwłaszcza, że eksport jest od kilku lat ważną częścią naszej działalności. Cukierki z „Pszczółki” można już bowiem znaleźć na sklepowych półkach w kilkunastu krajach. Konsumenci bardzo je lubią, a my dzięki temu mamy poczucie, że w pozytywny sposób przyczyniamy się do promocji Lubelszczyzny i polskiej żywności za granicą – powiedział Leszek Wertejuk, Prezes Zarządu Fabryki Cukierków „Pszczółka” Sp. z o.o.
Firma może poszczycić się nie tylko długą listą krajów, do których eksportuje swoje produkty, ale także szerokim wachlarzem wyrobów. Obecnie w ofercie „Pszczółki” jest około 50 rodzajów cukierków. Wśród nich są karmelki nadziewane, twarde, musujące, a także cukierki i bakalie oblewane czekoladą.
Wręczenie nagród Fabryce Cukierków „Pszczółka” Sp. z o.o. oraz pozostałym laureatom konkursu „Rzeczpospolitej” było częścią konferencji poświęconej eksportowi, zorganizowanej w IBB Grand Hotel Lublinianka w Lublinie. Uczestnicy wydarzenia dyskutowali zarówno na temat szans, jak i potencjalnych trudności, wiążących się ze sprzedażą produktów na rynki zagraniczne. Wśród prelegentów byli m.in. przedstawiciele Ministerstwa Gospodarki oraz Ministerstwa Spraw Zagranicznych.
Fot. Nagrodę odebrał Kierownik Działu Eksportu FC „Pszczółka” Marcin Dobrowolski (pierwszy z prawej)